Kvalitetsprodukter
Rask levering i hele Norge
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Kvalitetsprodukter | Rask levering i hele Norge | Stort utvalg

Transportskade

Selv om vi alltid gjør vårt ytterste for at du som kunde skal bli fornøyd, så hender det dessverre fra tid til annen at det oppstår problemer/ skader på leveranser. Transportforsikring er inkludert, slik at dersom varen blir skadet underveis, så er dette normalt uproblematisk for deg som kunde.
Når du mottar varer fra Badnor AS, er det imidlertid viktig at du sjekker både emballasje og varer grundig.

Når du mottar varenne, må du sjekke emballasje for eventuelle skader, samt at varene som ankommer er de varene som har blitt bestilt. Dersom det er synlig skade på emballasjen, så må du enten anmerke dette på fraktbrevet, eller lage et eget "notat" som du ber sjåfør om å signere på før du signerer for å ha mottatt varene. Sørg alltid for at du beholder et eksemplar av dokumentet som sjåfør har signert på.

Uten ugrunnet opphold etter å ha mottatt sendingen må også innhold sjekkes for skader/ feil/ mangler. Dersom skader/ feil/ mangler oppdages, så må dette meldes fra om omgående til Badnor AS, samt til transportør som leverte varene til deg.

Ved skade:
Meld fra omgådene, samt skriftlig til både Badnor AS og til transportøren som leverte varene til deg:
E-postadresse til Badnor AS er: kundeservice@badnor.no
Husk også å dokumentere skaden med bilder.

Dersom en sending har blitt skadet, så er dette helt uproblematisk dersom den sjekkes, og dette meldes fra ved levering/ evt. rett etter levering. Men - om dette ikke blir gjort, så kan det dessverre ofte være vanskelig å få transportør til å erkjenne ansvar for skade.

Ihht. gjeldende lovverk for vegfrakt, så går risikoen for varen over mottaker i forbindelse med levering/ når mottaker får varen i sin fysiske besittelse.
Det er viktig å merke seg at transportskade og en "mangel" ved et produkt ikke er det samme.

I tilfelle feil/ transportskader e.l. , må ikke kunde ordne med håndverkere e.l. før varene er fysisk på plass, og det har blitt kontrollert at sendingen er komplett, samt feil-/ skadefri. Dette da uforutsette ting dessverre noen ganger kan oppstå, og vi ikke har anledning til å dekke eventuelle kostnader i forbindelse med dette.