Kvalitetsprodukter
Rask levering i hele Norge
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Kvalitetsprodukter | Rask levering i hele Norge | Stort utvalg

Garanti og reklamasjon

Da vi har stort fokus på å kvalitet på produktene vi forhandler, så har vi heldigvis svært lite produktfeil og reklamasjoner. Men - våre produkter kan på lik linje med alle andre produkter selvfølgelig fra tid til annen kunne ha produksjonsfeil.

Alle produkter hos Badnor AS er omfattet av reklamasjonsreglene i forbrukerkjøpsloven. 
Det er 2 og 5 års reklamasjonsrett på alle produkter fra oss, såfremt de er forskriftsmessig installert av autorisert installatør. Produkter som ikke krever installasjon av autorisert installatør, er det naturligvis også reklamasjonsrett på. Dette gjelder med mindre noe annet er spesifisert i beskrivelsen på hver enkelt produktside. Du kan reklamere på alle produkter som har en produktfeil.
Dersom feil eller skade har oppstått som følge av feil bruk eller montering, vil reklamasjonen kunne bli avvist.

Før feil/ reklamasjon meldes, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold fra kundes side.

Reklamasjon bør skje hurtigst mulig, og uten opphold, men må senest skje 2 år etter at du som kunde fikk varen i din fysiske besittelse. Dersom varen, eller deler av denne, ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen 5 år. 

For at det skal foreligge en mangel, må feilen kunne føres tilbake til kjøpstidspunktet. Dette betyr at feilen ikke må skyldes for eksempel alminnelig slitasje eller feilbruk. Etter 6 måneder må kunden bevise at feilen skyldes en mangel ved varen, og ikke ytre påvirkning.

Om du som kunde oppdager kvalitetsfeil på leverte varer ber vi deg kontakte kundeservice. Vi ber deg også om å ta bilde av skaden. 

Skulle du få levert feil varer er det viktig at disse ikke monteres eller tas i bruk.
Dersom varen har blitt montert/ tatt i bruk anses dette som at du som kunde har godkjent produktet.

Ved en innmeldt reklamasjon/garantisak hvor ingen feil kan konstateres vil du debiteres for de kostnader som eventuelt har oppstått. Dette gjelder spesielt i de tilfeller hvor du selv har forårsaket skaden som f.eks. ved feilmontering eller feilhåndtering.

Vennligst kontakt vår kundeservice på e-post: kundeservice@badnor.no.

Dette forutsetter at skade/ feil ikke kommer av vanskjøtsel, og at installasjon og vedlikeholdsinstruksene blir fulgt.